Jawapan paling banyak diminta
Tambahan Terbaru
Travian Answers
Mulakan dengan soalan anda
Cari dengan menjawab soalan
Untuk mendapatkan jawapan, pilih kategori utama dan sub-katergori sehingga jawapan anda dipaparkanl di bawah. Jika persoalan anda masih tidak terjawab, anda boleh terus menghubungi kami.
Saya ada soalan berkenaan..
Cari dengan kata kunci
Anda boleh mencari jawapan dengan menaip kata kunci yang berkaitan dengan persoalan anda. Contoh: Anda hendak tahu bagaimana hendak memusnahkan bangunan? Cuma taipkan "musnah" dan lihat jawapan yang berkaitan dengan kata kunci ini.
Cari dengan sitemap
Anda lebih suka mencari melalui sitemap biasa seperti yang digunakan pada laman web kegemaran anda? Tiada masalah, gunakan Answers sitemap-navigation untuk mencari jawapan anda.
Bangunan - Titik Perhimpunan
Pra-syarat: -
Askar-askar kampung anda berhimpun di sini. Dari sini, anda boleh menghantar mereka keluar untuk menjajah, menyerbu atau membantu kampung lain.
Titik Perhimpunan boleh dibina di kawasan berbentuk C terbalik, di sebelah kanan pusat kampung anda berdekatan dengan Bangunan Utama . Anda tidak perlu bangunan lain untuk membina Titik Perhimpunan.
Bergantung kepada tahap Titik Perhimpunan anda, anda boleh memilih untuk menembak dengan Tarbil bangunan - bangunan yang berbeza:
- Pada tahap 1 : tembakan Tarbil secara rawak
- Pada tahap 3, 5 dan 10 : Pelbagai bangunan boleh dipilih ketika menembak dengan tarbil dan pilihan bangunan bertambah
- Pada tahap 10: hampir semua bangunan boleh ditembak kecuali Gua, Bengkel Batu dan Pemerangkap
- Pada Tahap 20 dan dengan minimum 20 Tarbil, anda boleh memilih untuk menembak 2 sasaran secara serentak.
- Kesemua bangunan yang boleh diserang pada tahap lebih rendah masih disenaraikan sebagai pilihan pada tahap yang lebih tinggi.
Tahap 1 | Tahap 3 | Tahap 5 | Tahap 10 |
Rawak | Gudang | Kedai Roti |
Akademi |
Jelapang | Kilang Bata |
Kedai Perisai |
|
Kuari Tanah Liat |
Berek | ||
Ladang | Kedai Senjata |
||
Pengisar Bijian |
Kilang Bir |
||
Kilang Besi |
Kedutaan | ||
Lombong Besi |
Berek Besar |
||
Kilang Kayu | Kandang Kuda Besar |
||
Kawasan Pembalakan |
Rumah Agam Wira |
||
Palung Kuda |
|||
Bangunan Utama |
|||
Pasar | |||
Istana | |||
Titik Perhimpunan |
|||
Residen | |||
Kandang Kuda | |||
Gelanggang Latihan |
|||
Dewan Perbandaran | |||
Pejabat Dagangan |
|||
Perbendaharaan | |||
Keajaiban Dunia |
|||
Bengkel |
Tab Titik Perhimpunan
Anda mempunyai 5 tab berbeza jika anda membuka titik perhimpunan anda:
- Pengurusan: Di halaman ini, anda boleh meningkatkan titik perhimpunan anda atau mengaktifkan / mematikan pengelakan pasukan (ini adalah ciri kelab Emas).
- Gambaran Keseluruhan: Halaman ini memberi anda gambaran keseluruhan mengenai semua pergerakan pasukan di kampung anda. Anda akan dapati terdapat 4 butang di sudut kanan atas yang memberi anda peluang untuk menyaring pasukan masuk, pasukan keluar, pasukan yang ditempatkan di kampung ini atau oasis dan pasukan yang ditempatkan di kampung atau oasis lain.
- Hantar pasukan: Di halaman ini anda boleh menghantar pasukan keluar.
- Simulasi: Anda boleh menggunakan simulator tempur untuk mengira kerugian anda dalam pertempuran tertentu. Penjelasan terperinci mengenai simluator tempur yang anda dapati di sini.
- Senarai Farm: Senarai farm adalah ciri kelab Emas; oleh itu anda hanya melihat tab ini sekiranya anda telah mengaktifkan kelab Emas. Penjelasan terperinci mengenai senarai ladang yang anda dapati di sini.
Had Pergerakan Pasukan
Terdapat had jumlah pasukan keluar, dan ini ditetapkan untuk 10k pergerakan keluar setiap akaun.
Serangan / serbuan masuk
Anda boleh menandakan serangan / serbuan masuk dengan kod warna yang berbeza. Sebagai tambahan, setiap tajuk juga akan diberi kod warna untuk meningkatkan gambaran keseluruhan.
Kod warna untuk tajuk adalah:
- Merah = Serangan atau serbuan datang
- Hijau = Bala bantuan yang masuk dan pasukan yang kembali
- Kuning = Pergerakan pasukan keluar
- Ungu = Pergerakan pasukan masuk di sebuah oasis yang bersambung dengan kampung ini (tidak ditunjukkan dalam gambar di atas)
- Putih = Pasukan yang ditempatkan di kampung dan oasis anda sendiri atau kampung lain
Sebagai tambahan kepada nama kampung, anda akan dapat melihat koordinat kampung yang menghantar serangan, serbuan atau bala bantuan.
Sekiranya jumlah semua unit dalam serangan / serbuan lebih rendah daripada tahap Rally Point semasa di kampung pertahanan, pemain pertahanan akan melihat jenis unit menghampiri kampungnya. Dia tidak akan melihat nombor yang tepat, tetapi jenis unit sahaja. Pada gambar di atas anda dapat melihat menghampiri Phalanxes. Tidak ada jenis unit lain yang mendekati dalam serangan itu atau serangan berikut.
Ciri ciri pada tahap tertentu bangunan (cth: kos pembinaan atau mata budaya yang dihasilkan) boleh ditemui di sini.
Bagi jadual tempoh pembinaan, klik di sini.